デザインのそれ。

グラフィックデザイナーの雑駁ブログ

Fear of God(フィア オブ ゴッド)からヴィンテージTシャツを再利用したシューズが登場

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Jerry Lorenzo(ジェリー・ロレンゾ)がデザイナーを務めるアパレルブランド「Fear of God(フィア オブ ゴッド)」から、ヴィンテージTシャツを再利用したシューズを発表すると公式インスタグラムに投稿しています。

 

 
 
 
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five or six years ago we weren’t the first brand to repurpose vintage tees... printing on a vintage tee and saying “this is what we believe to be the best graphic tee” is not genius in any way... “this graphic, this exact shape and fit, exact fade, drape, etc. are stamped/approved by us” ...but it was a new proposition at the time... the best ideas, always tend to be the most obvious... since then it seemed like the trend somewhat got out of hand, from bedazzling etc to other wild vintage vibes. anyhow, for a while ive been rocking the same few 2 or 3 tees inside/out to be a bit more un-opinionated with my fashion and i guess in way as i’ve done my entire life, try to further separate myself thru clothing... but my love for vintage tees hasn’t changed. fast forward a few years and i found myself sitting on a few hundred of rare tees from the 80’s and 90’s that i don’t wear anymore... instead of throwing them up on @grailed ...we came up with a new way to “repurpose” them... again. introducing the 101 high... all sneakers, literally 1OF1... dropping next month... (btw, the last is still inside this shoe, it will come w/ cotton laces, not the wired ones pictured 😉) ...tees were hand picked all around the world, and shoes are hand-constructed at the highest level in 🇮🇹... #gamesix

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1980〜90年代に作成された実物のヴィンテージTシャツをシューズのアッパーに使ったハイカットシューズです。実際のヴィンテージTシャツを使っているため全てが一点物となっており、100足限定の販売です。

もともとヴィンテージのロックTシャツの収集家としても有名なジェリー、いずれもかなり生産数の少ないレアなTシャツばかりを使い、約8ヶ月前からこのシューズの構想を考え試作を繰り返していたという。

 

Fear Of God

2013 年にロサンゼルス出身のデザイナージェリーロレンゾによって設立された Fear Of God。ストリート、グランジ、ロック、モード、スポーツ、様々な要素を取り込んだ独創的な世界観がファッション好きの間で人気を集めています。

 

クリエイティディレクター兼デザイナーを務めるジェリーロレンゾは、デザイン学校に通ったこともなければ、デザイナーと一緒に働いたこともなく、学生時代にGapやDIESELでバイトをした程度。

しかしその時に“マーケットに足りないモノは何か?人々は何を求めているか?”を独学で学んだそうです。型にはまらず自分の実体験を元にデザインを考えているからこそ、独創的なスタイル人々を魅了しているのでしょうね。

 

fearofgod.com